Детскую школу откроют при Купаловском театре

29.07.2019 - 10:25

«Купалаўскі адкрывае сэрцы». Праект пад такой назвай стартаваў у Нацыянальным акадэмічным тэатры імя Я. Купалы.

Гость программы «Утро. Студия хорошего настроения» – генеральный директор Национальнога академического театра имени Я. Купалы – Павел Латушко.

Удзельнікамі дабрачыннага праекта «Купалаўскі адкрывае сэрцы», у тым ліку, сталі выхаванцы SOS-дзіцячых вёсак. Чаму менавіта яны?

Павел Латушка, генеральны дырэктар Нацыянальнага акадэмічнага тэатра імя Я. Купалы:
Гэта першы наш партнёр. Гэта не значыць, што яны не будуць пазней нашым партнёрам у рэалізацыі дадзенага праекта, але гэта не стане адзіным партнёрам. У Купалаўскі тэатра пачалі паступаць лісты, да нас звярнуўся Беларускі дзіцячы хоспіс, прапаноўвае арганізаваць паказ аднаго спектакля Купалаўскага тэатра для выхаванцаў гэтага хоспісу. Мы будзем запрашаць усю моладзь, дзетак, падлеткаў, якія патрабуюць адпаведнай дапамогі з боку грамадства, дзяржавы. І, зразумела, Купалаўскі тэатр не можа стаяць у баку. І мы спадзяемся, што партнёраў будзе значна больш.

Наколькі доўга працягнецца гэта акцыя? Якія спектаклі запланаваны?

Павел Латушка:
Мы адзначаем 100-ы сезон. Ён будзе праходзіць з верасня бягучаго года па ліпень наступнага года. Зразумела, што ў рамках 100-га сезона будзе ладзіцца не толькі дадзены праект, шмат іншых праектаў. Мы спадзяемся, што менавіта на працягу гэтага сезона «Купалаўскі адкрывае сэрца» найбольш актыўна і стала будзе развівацца. Але гэта не значыць, што мы не марым пра тое, каб гэты праект як мага даўжэй існаваў у рамках тэатра. Магчыма, можа нашы партнёры, сябры з іншых тэатраў краіны падтрымаюць дадзены праект.

Ёсць чуткі, што вы плануеце адчыніць дзверы тэатральнай школы пры тэатры.

Павел Латушка:
Так, сапраўды, мы зараз працуем над канцэпцыяй тэатральнай школы. Мне падалося, падумалася: глядзіце, чэрвень, ліпень, жнівень – шмат бацькоў не ведаюць, чым заняць сваіх дзетак. Хтосьці едзе на адпачынак, але большасць з іх праводзіць гэтыя дні ў горадзе. Чаму б не прапанаваць для падлеткаў наведваць тэатральную школу пры Купалаўскім тэатры, у якой будуць выкладаць артысты, рэжысёры Купалаўскага тэатра. Мы будзем запрашаць драматургаў. Сапраўды, гэта адукацыя праз культуру. А можа, магчыма, з іх народзяцца, выхаваюцца будучыя акцёры Аўсяннікаў ці Гарбук, Макарава, Міронава – славутыя імёны нашай культуры, можа, будучыя рэжысёры, драматургі. Мне падаецца, што гэта будзе вельмі важным праектам.

Люди в материале: Павел Латушко
Loading...


Режиссёр музтеатра: «Мамы приводят девочек на классическую оперетту, чтобы посмотрели, как себя вести, как носить костюм»



Гости программы «Новое утро» на РТР-Беларусь – режиссер-постановщик Белорусского государственного академического музыкального театра – Анна Моторная и заслуженная артистка Республики Беларусь – Маргарита Александрович.

Сейчас драматурги пишут оперетты?

Анна Моторная, режиссер-постановщик Белорусского государственного академического музыкального театра:
В некоторых странах считают, что оперетта потеряла свою актуальность, свое такое дежурное понятие. И сегодня очень часто оперетту, особенно за рубежом, ставят в совершенно новом контексте и, как и оперу, переосмысливают не только сюжеты, но и формы подхода к жанру. Сегодня у нас было большое количество гастролей за последние 10 лет, колоссальное количество обменных гастролей.

Где есть высококультурные зрители, как и в Беларуси?

Анна Моторная:
В Екатеринбурге, Петрозаводске, да и, в принципе, по всей России мы ездим. Билеты просто как пирожки разбирали. А Тула просто плачет.

Анна Моторная:
После каждого раза как только театр собирает вещи и уезжает, Тула выстраивается с белыми платками. Судьба «Мэри Поппинс» очень необычная, она поставлена для взрослых.

Анна Моторная:
Для моего восприятия все-таки «Мэри Поппинс» – это для семейного просмотра, для взрослых – это песни Дунаевского. Приходят мамы, папы и вместе поют. Такая магия какая-то, особенно когда я пускаю пузыри, я в восторге!

Вы как режиссер-постановщик были приглашены около десяти лет назад?

Анна Моторная:
10 лет назад я закончила консерваторию.

Сейчас много разных тенденций и режиссеру нужно всегда быть в курсе всего. Как вы видите настоящее и будущее музыкального театра? Куда нужно двигаться, чтобы быть на виду?

Анна Моторная:
Мне кажется, последние 20 лет все ищут, потому как рубеж веков никто не отменял и сто лет назад он был и сейчас он есть. Сегодня современное молодое поколение не понимает, для чего, вообще, нужна оперетта. Сегодня у нас публика разделилась по интересам, у нас есть какая-то часть людей, которые приходят на определенные спектакли – это дети 12+, это целая категория спектаклей, которые даже взрослые 40+ приводят с собой детей. Я очень часто это наблюдаю: мамы приводят девочек на классическую оперетту для того, чтобы дети посмотрели, как себя вести, как носить костюм. Мюзиклы, я думаю, обожают все – это сегодня самый модный вид театрального искусства. Сегодня мюзиклы тоже имеют очень большое количество тенденций, совершенно иногда противоположных и совершенно различных. Они диктуют определенную публику.