Englishman In New York 30 лет на сцене: за что мир любит Стинга

12.06.2017 - 16:30

Новости Великобритании. Стинг – один из самых известных британских исполнителей в мире. Ему 65 лет и из них почти 40 он провел на сцене. Стинг известный семьянин, приверженец ЗОЖа, спасатель тропических лесов и просто культовый музыкант своего поколения. В 2017 году у артиста проходит тур, в рамках которого он посетит осенью Беларусь – 8 октября в Минске будет сольный концерт исполнителя. Мы собрали самые интересные факты о Стинге в одном материале.  

Фото: theofficialsting

Я – Стинг. Настощее имя музыканта – Гордон Самнер. Псевдоним появился, когда в молодости артист выступал в полосатой водолазке и к нему приклеилось это прозвище, которое в переводе означает – жало.

Стинг, певец:
Стингом меня называет и жена, и друзья. Некоторые зовут меня Стинго, но никто не называет меня именем, полученным при рождении. Хорошо, когда твое имя пишется коротко, и его узнают.

Я – Стинг, и это имя я ношу большую часть жизни, дольше, чем которое мне дали родители.

Ведет здоровый образ жизни.  Исполнитель регулярно занимается йогой, не курит, но иногда признается, что может выпить хорошее вино. Стинг питается здоровой пищей. Любит заниматься бегом и старается не нарушать свой фитнес-режим. По словам музыканта, «Я живу рядом с парком – катаюсь на велосипеде, занимаюсь йогом и хожу пешком. Нью-Йорк – здоровый город и, кстати, очень чистый».

Фото: theofficialsting

Занимается природоохранной деятельностью. Певец признается, что его интересует будущее планеты и его детей. С женой они являются основателями Фонда защиты тропических лесов. Пару лет назад в одном из интервью Стинг рассказывал, что собирает деньги на создание инфраструктуры для тех людей, у которых ее нет. «Проблема коренного населения амазонки в том, что у них нет никакой защиты. Мы учим их юридическому языку. В 22 странах, где есть тропические леса, эта небольшая модель себя оправдывает. Я делаю это тихо, я просто собираю деньги и слежу за тем, как их тратят».

Фото: theofficialsting

Создал мюзикл о своем детстве и взаимоотношениях с отцом. Стинг говорит, что не смог бы добиться всего, что имеет, если бы остался в родном городе.

Стинг, музыкант:
Я не чувствовал себя там комфортно и семья была довольно неблагополучной во многих отношениях. Мои родители не были счастливы вместе. Они любили своих детей, но это была токсичная среда. Мне нужно было бежать, и я рад, что это сделал.

Фото: theofficialsting

В 2014 году Стинг представил мюзикл «Последний корабль», к которому сам написал музыку. Эта пьеса о становлении певца. Как отмечал сам исполнитель, «ирония в том, что в пьесе я возвращаюсь в Уоллсенд, где я делал все, что было в моих силах, чтобы убежать. Но мы должны вернуться туда, откуда пришли, переоценить, поблагодарить это место и почитать его. Я хочу отметить, откуда я пришел.  Эти трудности помогли мне».

История опирается на разорванные отношения Стинга с его отцом. «Любовь отца иногда может быть неверно истолкована. Отец хочет диктовать сыну то, что он должен или не должен делать. Я хотел писать и играть музыку. А он говорил, что это смешно. «Получи нормальную работу!»

Фото: theofficialsting

Перед смертью отец музыканта сказал ему, что Стинг использовал свою жизнь лучше, чем когда-то использовал он.

Это был первый раз, когда Стинг слышал комплимент или признание от своего отца.

30 лет его сольной карьеры. Когда артист отмечал четверть века на сцене, то он отмечал, что «ему кажется, что он 14-летний – столько в нем молодой энергии. Но он не пытается прикидываться моложе. Он очень благодарен возрасту за мудрость и опыт. Жизнь становится все лучше». У музыканта 16 премий Грэмми.

Фото: theofficialsting

Музыка – его религия. Она связывает его тело с духом. «Если бы успех был передан мне на тарелке, я не уверен, что был бы признателен. Сегодня вы можете стать международной суперзвездой за ночь в возрасте 18 или 19 лет, но я не завидую этим ребятам. Я не знаю, как они справляются с этим, не имея опыта другой жизни, чтобы была возможность сравнить».

Изображение: giphy.com

Обожает свою жену – Труди. С ней он прожил вместе 25 лет. «Я женат на необычной, одаренной женщине, которая каждый день удивляет меня своим интеллектом, ее состраданием и талантом.

Прежде всего, я люблю ее. Она входит в комнату, и мой мир загорается. Она солнечная. Мне очень повезло.

Мне нравится то, что она говорит, как она смеется. Ее чувство юмора. Мы разделяем ту же самую ностальгию, мы родом из тех же домов рабочего класса на севере Англии. Мы помним те же телешоу, те же рекламные ролики, такие же глупые шутки, которые щекотали нас как детей. У нас много общего. Но брак – это ежедневные переговоры, компромисс, дебаты, переоценка. Мы ценим наше время вместе. Я скучаю по ней, когда я гастролирую, и мы разделены».

С женой. Фото: theofficialsting

На нынешней церемонии «Оскар» Труди пришла поддержать Стинга, который исполнял свою песню на сцене – здесь подробнее.

Отец шестерых детей. Стинг хочет, чтобы его дети крепко стали на ноги и не жили за счет денег отца. По словам певца,  он всегда ожидал, что его трое сыновей и три дочери будут работать. «Они должны работать. Все мои дети знают это. Очевидно, если бы они были в беде, я бы помог им, но мне никогда не приходилось это делать. У них есть трудовая этика, которая заставляет их хотеть преуспеть благодаря собственным заслугам».

Текст подготовлен по материалам Москва 24, 1tv.ru, dailymail.co.uk.
Фото: theofficialsting

Люди в материале: Стинг
Loading...


Што агульнага ў каляднай казы, беларускай дуды і шатландскай валынкі? Гісторыя стварэння музычных інструментаў



Навіны Беларусі. Былы шлях Вітаўта і мясціны, дзе бывалі Манюшка і Дунін-Марцінкевіч. Хутар недалёка ад вёскі Цішкоўшчына на Валожыншчыне – куток з вялікай гісторыяй, расказалі ў праграме «Цэнтральны рэгіён» на СТБ. Калісьці гэтым домам валодалі інтэлігенты-настаўнікі Цішковічы, а гасцяваў у іх Якуб Колас. Зараз тут захоўваецца спадчына музычная, а спадар сядзібы знаёміць з ёй быццам музычны паліглот. Вось, напрыклад, калядная песня па традыцыі гучыць пад ліру.

Беларускі музыка, мастак, этнограф і рэстаўратар Алесь Лось дакладна нават і не скажа, на колькіх інструментах грае. У яго калекцыі іх каля паўсотні. Прычым ліру, жалейкі, флейты, басэтлі і дуду ён майструе сам.

Алесь Лось, музыка, гаспадар аграсядзібы:
Паколькі зараз у нас Каляды, будзе калядная мелодыя.

Што агульнага ў каляднай казы, беларускай дуды і шатландскай валынкі? Заслухацца на хутары дудара можна не толькі мелодыямі, але і цікавымі гісторыямі.

Алесь Лось:
Дуда – гэта і ёсць каза, гэта рэінкарнацыя казы, таму што каза прыносілася ў ахвяру, з яе скуры рабілася дуда. Нават дзе не рабілі дуды, была такая інсцэніраваная калядная сцэна, дзе каза памірае, прыходзіць стары дзед, удзімае праз саломінку. Чалавек у масцы казы пераапрануты ажывае. Гэта смерць, нараджэнне новага сонечнага цыкла, звязанага з культам плоднасці. Гэта вельмі цікавыя сувязі традыцый антычнага міру і нашых зямель, дзе яшчэ жылі толькі плямёны. Мы знаходзімся на тэрыторыі дзукі, Дайнавы, са сталіцай у Лідзе. Там яцвягі, крывічы, а тут у нас выходзіў мікс культур.

Яна Шыпко:
Ці агульныя карані ў нашай дуды і шатландскай валынкі?

Алесь Лось:
Ёсць, канешне, бо дуды звязаны і вядомы ва ўсёй Еўропе. У немцаў гэта дудэльзак, у літоўцаў лабанора дуда, бэк-пайп у шатландцаў. Тут ужо да распаўсюды дуды далучыліся кельты, якія пад націскам Рымскай імперыі рассялялі Еўропу на Захад, на Ўсход, на Поўнач і Поўдзень.

Дарэчы менавіта з дуды пачалося захапленне спадара Алеся музычнай спадчынай Беларусі. На думку музыкі, гэты інструмент заслугоўваў быць сімвалам не толькі народнай, але і нацыянальнай музычнай культуры.

Алесь Лось:
Мне не хапала гукаў народнай скрыпкі, я ездзіў у экспедыцыі, вучыўся ў скрыпачоў граць і запісваў багата вельмі, не хапала гукаў ліры праўдзівых, пачаў рабіць свае эксперыменты, узяў за аснову слуцкую ліру. На Случчыне былі цэлыя вёскі, якія выраблялі ліры. Там была добрая традыцыя па вырабу, па акустыцы, па надзейнасці. Пачаў разам з дудой гэта рухаць. Вельмі доўга ўсё гэта ішло, але з дудой у 1981 годзе пачаў рабіць, год шукаў матэрыялы, бо нічога не было толькі матэрыялы этнографаў.

Ад дуды да раялю. Зараз тут можна даведацца пра эвалюцыю музычных інструментаў на нашых землях. Што з’яўлялася правобразам скрыпкі і чаму каралевай аркестра яна зрабілася не адразу?

Алесь Лось:
Гэтая скрыпка сябра дуды, яна прывандравала да нашых зямель даволі позна, гэта ўжо канец XVI – пачатак XVII стагоддзя, але яна была вельмі папулярнай сярод арыстакратыі і сярод простых музыкаў народных. Эвалюцыя скрыпкі была вельмі цікавай. Першы смычковы інструмент, які з’явіўся на тэрыторыі Еўропы, быў гэты цікавы інструмент, трохструнны гудок. Менавіта на такіх гудках гралі скандынавы, скамарохі на нашых землях, хадзілі з мядзведзямі. Мядзведзі танчылі пад гудкі свае танцы.

Ну а зараз, нават калі той самы мядзведзь на вуха наступіў, можна адчуць розніцу, як гэты інструмент з цягам часу гучаў усё больш вытанчанай і чым адрознівалася ігра на скрыпцы ў народзе і ў панскіх пакоях.

Алесь Лось:
Гэты гудок быў у вертыкальнай пазіцыі. Вісеў на пазку або ўпіраўся да калена, калі музыка сядзеў, пераважна гралі на ім стоячы.

А наступны па эвалюцыі інструмент – гэта віола гатыцкая. Гэта даўблёны гудок, толькі ў форме, падобнай да скрыпкі. Па вырабу гэта даволі просты інструмент, бо не трэба было нічога клеіць апрача верхняй дэкі. Гэта было выдзяўбана з дошкі кляновай паглыбленне, таму што гудок таксама выдаўблены, як лыжка. Зверху накладалася дэка, калкі яшчэ мелі старажытнае дабарочнае мацаванне, з’явілася чатыры струны. Гэта ўжо арабскі ўплыў, трошкі іншая філасофія была. І віола гатыцкая паднялася з такога стану ў такі, на ёй гралася на локці.

Ужо такі інструмент папаў у колы не толькі скамарохаў-мядзвяжатнікаў і бардаў, а ў колы арыстакратычных музыкаў. Пачалі на такіх інструментах іграць разам з флейтамі, з арганамі. І толькі падчас барока з’яўляецца скрыпка. Дзякуючы новай філасофіі Рэнэ Дэкарта, які стварыў фактычна эпоху барока як ідэолаг, а Джавані Маджыні і дынастыя Амаці распрацавалі новы інструмент. Замест гатыцкай скрыпкі, рэнесансавай і віолы, якія трымалі так, скрыпка паднялася яшчэ вышэй.

Алесь Лось:
Так сталася, што акрамя музыкі класічнай барокавай, скрыпка пачала служыць і музыкі народнай. Не маючы добрай школы, музыкі ігралі той жа тэхнікай, як на гудках, з падсечкай. Я прыкладна пакажу, як гралася полька-паспалітоўка.

Яна Шыпко:
Струну парвалі.

Алесь Лось:
Да, гэта конскі волас. Можа, прыйшоў яму час. Французы не любілі скрыпак і даволі позна пачалі культываваць смычковую музыку. Лічылася, што французскі арыстакрат не павінен граць конскім хвастом па барановым кішкам. У іх больш развіваліся духавыя інструменты. Гэта было нейкі час, потым іх спакусіў гук скрыпкі, віолы, віолы да гамбы.

А вось цымбалы з’явіліся на беларускіх землях толькі ў XVII стагоддзі. Разам з дудой і скрыпкай менавіта яны складалі траістую музыку, якая суправаджала батлейку.

Алесь Лось:
Гэта калядка, якую я граў на дудзе. Гэта «Го-го-го, каза, го-го-го, шэра».

Ствараюць батлейку, варожаць і частуюць блінамі. Паглядзіце, як у пасёлку Івянец адраджаюць старажытныя калядныя традыцыі – падрабязней далей.